Hej och hå.

Efter mycket om och men och en massa onödigt bråk med iTunes Store har jag äntligen laddat ned Blogg Esse appen. Detta innebär alltså fler inlägg. Tror jag. Det borde bli så. Jag är oftast sådär lite lagom sarkastisk och svensk-skrivar sugen efter jobbet men det brukar försvinna på vägen hem. Men no more of that, nu jävlar ska det bloggas. Man kan till och med bifoga bilder och grejer, det är fruktansvärt hi-tech. jag är glad.

Vad har jag gjort idag då?

Jo jag bytte rum. Den här helgen är en sådan där riktig skithelg då hostelworld crashade innan min bokning hann fram så jag flyttar runt som en tok här. Bodde på BV igår, idag är det första våningen, imorrn puttar de ned mig till källaren och på söndag flyttar jag in i en dorm som jag har bokat i en och en halv vecka framåt. Min favvo dorm. Fullt wifi, bara tjejer och första våningen. Blir inte bättre, typ.

Och så kirrade Kattis en One Direction biljett till mig. Mitt i middagen igår fick jag reda på att biljetterna killarnas konsert i maj skulle släppas idag och jag genomgick ett snöre mentalt sammanbrott under middagen. Hyfsat diskret, må jag säga, men sen när A och B hade stuckit hem ringde Josse och då kom tårarna. Tror jag gick i cirklar inne på Earl's Court Underground Station och skakade av nervositet.

Men Jag har världens bästa bästis som fixade en biljett till mig. Jag bryr mig inte om var jag sitter, jag vill bara vara där. Vill bara vara med om det. Det är det som är grejen. Minnen är halva grejen med fangirling. Minnen och gemenskapen. Och idag var jag rejält deppig eftersom killarna var i Sveroge och nästan alla mina vänner såg dem på X Factor. Då ville jag bara hem. Ville bo i Sverige så jag hade kunnat kampa för att få en bra X Factor biljett och kunnat kampa och fått en snorbra konsert biljett. Men nu är jag i London istället.

Spenderade kvällen med att läsa Harry Potter och prata med Mohanad och Fahad i receptionen. De är alltså två sv receptionisterna. Asmysiga och asköna båda två. De tillsammans med Geri (typ den enda roliga tjejen som jobbar) och Ali är så himla bra. Jag brukar alltid sätta mig på biljardbordet och snacka skit med dem i några timmar medan mobilen laddar. Det kommer jag verkligen sakna när jag äntligen försvinner härifrån.

Jag tror jag ska sova nu. Sov knappt en blund inatt och natten innan var inge vidare heller. Måste sova bort min svullna hals.

Puss på er.


Kommentarer
Postat av: Annika

Diskret är kanske inte riktigt ordet jag skulle använda. Mer som "hallå, är du här?" under middagen. ;)

2012-11-06 @ 12:24:32
URL: http://citronanka.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback