Unpublished.

Hörrni, jag vet att ni tror att jag inte bloggar men detta, kamrater, är en lögn. Jag bloggar, jag bara… glömmer lägga upp allt. När jag skriver ett blogginlägg kan jag helt plötsligt få ett sms från Josse om något One Direction relaterat, och så kollar jag upp det och bryter halvt ihop och sen spenderar jag lite tid på facebook, bloggar lite mer, etc etc. Och så glömmer jag liksom att publicera. Eller så skriver jag i ett dokument och glömmer bort att jag har det där. Jag har cirkus femton opublicerade inlägg i den där mappen. Plus ett spektakulärt långt inlägg som jag skrev dagen efter Taylor Swifts skiva kom ut som inte sparades. Och i vanlig ordning blev jag så förbannad på blogg.se att jag slängde ihop macbooken och gick och lade mig.

 

Men jag är sjuk igen. Ärligt talat så tror jag att jag liksom aldrig är frisk. Jag går runt och är lite småsjuk och sen slår det till ordentligt så fort någon på jobbet är sjuk. Det där med ”du är alltid sjuk” som jag var så himla van vid att höra förut har kommit tillbaka nu. Och då har jag kanske varit sjuk tre gånger sen jag kom till London. Men det är tydligen väldigt ofta. Lite kul att veta är att det har visat sig att när jag väl blir sjuk så blir jag rätt rejält sjuk. Om jag har ont i halsen kan jag liksom inte öppna käften utan att allt gör ont. Och så får jag sjuka muskelsmärtor. Som igår. Jag vaknade igår och var helt hundra på att jag hade fått influensan eller liknande. Fy fan, vad jag hade ont. Och halsen ska vi inte prata om. Den var helt uppsvullen. Så jobbet var ingen rolig upplevelse. Det är en himla massa skrikande när jag står i kassan, vilket jag gör till typ nittio procent, så när jag väl tog mig från jobbet till Covent Garden för att träffa Annika och Beccy hade jag verkligen ont överallt. Musklerna längs käken, hela ryggpartiet, benen. Överallt.

 

Och idag satte sig skiten i öronen. Halsen är lite bättre idag, vilket är något av ett under eftersom vi kollade på Mamma Mia! igår och jag sjöng med alldeles för högt, men så fort jag sväljer protesterar öronen. Så jag är hemma nu. A och B kom och gav mig ett rejält care package hemifrån och sen tog vi oss in till Regent’s Street där vi spenderade en bra tid inne på Hamleys och sen fikade på ett Turkiskt ställe som gör fruktansvärt god choklad. Sen blev det en sväng inne på Claire´s där jag hittade en One Direction sponsrad Hot Water Bottle (som är alldeles för dyr, men sjukt ett kul koncept ändå) och sedan bar det av till M&M World.

 

Jag är alltid så himla lat när jag har med mig kameran. Jag tar med mig den, och så fotar jag inte för att jag orkar inte hålla på med fodralet hela tiden. Så det händer liksom inte så ofta. Men när jag väl fotar, fotar jag en hel del, för det är så himla tacksamt att fota med den. Bilderna blir så himla bra. Även om jag bara smäller av en testbild blir den bra. Så jag tog en massa bilder inne på M&M World innan jag bestämde mig för att gå hem och sova.

 

Men sova tror jag inte det blir något av för det verkar inte riktigt funka. Så jag tänkte äta lakrits, dricka vatten och kolla på någon film som jag sett en miljard gånger.

 

Kan trösta mig med att jag är i en väldigt lugn sovsal idag, så det är helt okej att vara på hostellet just nu.

 

Puss på er.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback