Det går bra nu...

Ursäktar det lilla bloggbreaket. Jag hade bestämt mig för att inte blogga igen förrns designen var uppe men blogg.se tycker inte riktigt som jag så det där en-dags-projektet blir nog ett flera-dagars-projekt. Så jag sväljer min stolthet och berättar lite om dagen.
 
För idag kan nog klassas som väldigt intressant, om jag ska vara ärlig.
 
Jag provjobbade idag. Igår knallade jag in på ett Nando's och frågade om de hade några lediga jobb och det hade de. Så idag stod jag i en Nando's uniform med en namnskylt där det stod "trial" och jobbade i tre timmar. 
 
Och ja - jag fick jobbet. Det är inget jobb som jag kommer bli rik på, såvida jag inte får sjuk löneförhöjning, men ekonomin kommer gå runt. I morgon börjar jag min första dag som "Trainee" och jobbar så i två till tre veckor. Nackdelen med de första veckorna är att det inte är så många timmar att tala om så ekonomin blir nog extremt tight. Men kul ska det bli. Hittils har alla verkat jättetrevliga så jag har verkligen ingen ångest över min prestationsförmåga. Trots att min chef praktiskt taget skrämde livet ur mig med alla varningar om höga krav så känner jag mig lugn. Det ska bli skitkul.
 
Sen då? Jo, jag har träffat två nya människor. Skäl nummer ett till varför jag gillar vandrarhem är för att alla är i regel likadana. Jag sprang ned till köket för att fixa lite te och började prata med en kille. Han visade sig vara en svensk som samtliga i receptionen har tjatat om att jag borde träffa. "The Swedish guy who has stayed here for seven weeks, have you met him?" är en väldigt vanlig fråga. Jag berättade det här för honom. Han svarade att de hade gormat om mig också. Svenskarna på vandrarhemmet är alltså kända. Känns bra. Började prata med en tjej bredvid honom som visade sig vara från Schweiz och hette Muriel. Tjugo minuter senare hade vi bestämt att käka frukost tillsammans och hänga på söndag. Så var det med det, liksom. Jag gillar sådana människor. Om jag inte har fått boendenapp när hon kommer tillbaka om en månad tänkte vi eventuellt börja leta tillsammans. Som sagt - jag gillar sådana människor. 
 
Finns inte så mycket mer att säga om dagen. Tog en promenad i Hyde Park och lyssnade på musik. Svor över den långa kön på Boot's. Svor över att Sainsbury's envisas med att ha majonäs på alla sina mackor. Firade jobbet med en stor jävla frappucino från Starbucks bara för att jag har bestämt mig att jag har Starbucksförbud fram tills min Probation Period är över. Men ja, jag trivs här borta. 
 
Det går rätt bra nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback