En resa till Grekland: Dag tre.

Vi stack till stranden idag. Den fina, med mindre sten och finare utsikt, nära hamnen. Jag sträckläste Harry Potter ett i solen, och sprang ett par gånger fram och tillbaka till vattnet. Lyssnade på Little Mix album och lyckades med konststycket kvadratisk, knallröd bränna på magen. 
 
(Jag är vit på baksidan, förresten. Det går en fin, röd linje någonstans mitt i midjan. Ska nog sola mer på rygg i morgon)
 
Till lunch blev det Club Sandwich och färsk apselsinjuice och cirkus en halv liter vatten. Termometern stod på trettiofem grader idag. Det var helt omöjligt att gå på stranden utan att bränna sig och poolvattnet var alldeles för varmt. Efter lunch stack jag tillbaka till hotellet och låg vid (eh, i?) poolen tills det var dags att gå upp. Satte mig vid baren och gjorde färdigt så mycket design jag kunde, och sen var det fördrink hos Monni och Martin, Josse och Julia.
 
Och maten idag? Alltså maten idag. Vi åt på en superfin restaurang med jättetrevlig personal. Jag åt kött i pepparsås med potatis, grillad tomat och aubergine, och till efterätt blev det choklad soufflé. Och cappuccino. När vi gick därifrån hade jag så mycket håll att jag gick helt snett.
 
Nu sitter jag, Monni, Beccy och Johanna vid baren och drar nytta av wifit. I morgon ska vi ta en taxibåt till en sandstrand och vara där större delen av dagen. 
 
[Det blev inga bilder med systemkameran idag för jag råkade glömma minneskortet i datorn, så ni får nöja er med bilder från Instagram]
 
 
// 1. Det seglade in en fin båt. // 2. Strand. // 3. Har blivit utmanad att läsa en Harry Potter bok om dagen. // 4. Poolen, obviously. // 5. Min varmrätt. // 6. Ooooch min efterrätt. //
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mims

Nice! Ni har det bra...

Svar: OM vi har.
Jojo

2013-06-20 @ 08:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback