Ledig.

Nu är jag helt plötsligt ledig i fyra dagar.
 
Om det är någonting som bara är så fantastiskt dåligt på mitt jobb är det flödet av information. Och något som jag fick reda på mitt i allt igår är att jag helt plötsligt blivit av med fem pass. Så det blir inga pass idag, inget kvällspass på lördag, och inga pass på måndag.
 
Jag tackar allt för att jag sticker snart, och därmed får mina semestertimmar utbetalda som en del av lönen varje vecka. Jag kommer fortfarande inte få mer än 130 pund på torsdag, men jag har lagt undan femtio pund från den här veckan så riktigt pank kommer jag inte bli. Jag har en massa pengar på matkontot också, så jag är inte superorolig.
 
Men någon Sunday Roast kan jag inte betala för den här veckan.
 
Igår, då. Jag åt gröt till frukost, men jag fastnade i ett samtal med två svenskar som bor på vandrarhemmet just nu, så jag glömde ta kort på den. Sen jobbade jag en och en halv timme i ett helvetiskt pass innan jag var tvungen att springa till Warren Street Station och ta tuben till Nando's huvudkontor i Putney. Kom tjugo minuter för sent och svor att jag skulle slänga Tales på grillen och tända på för att han hade skickat mig för sent, men det visade sig att jag var långt ifrån den enda som inte hade kommit i tid.
 
Vi satt i möte i en och en halv timme om utveckling, och jag fick träffa min gamla supervisor Ruta igen, så jag hade det helt okej.
 
Ruta bytte restaurang i början på januari, och jag har saknat henne hela tiden. Tänkte komma förbi och prata lite med henne efter personalmötet på lördag.
 
Men igår, då.
 
Sista passet på veckan kändes som ett överjävligt pass. Det gick alldeles för långsamt, och alla var på dåligt humör eftersom i princip ingen jobbar under påskhelgen. Jag stannade en extra timme innan jag gick hem och åt middag.
 
Det blev Burger King. Och ingen bra Burger King middag heller. En Double Rodeo med pommes och cola. Jag äter av princip skäl inte längre pommes, och dricker väldigt sällan cola eftersom jag åt det nästan varje dag när jag kom hit. Åt alltid Peri Chips (Starka pommes) och drack kopiösa mängder cola. Nu tar jag ett glas ibland och det är bara inte gott längre. Det låter som en jättebra idé i mitt huvud. Ett kallt glas med cola. Men det har blivit för sött för mig. Något jag dricker om jag ska ta mig igenom dagen på tre timmars sömn. Annars är det bara kaffe och vatten jag dricker om dagarna. Men eh ja. Double Rodeo. Sjukt god Double Rodeo, visserligen, och sjukt goda pommes, men det kändes direkt när jag vaknade att jag behövde mat. Vilket är lite skälet till att Cheeseburgare och pommes frites sällan händer. Att vakna med ont i magen är inte riktigt det bästa sättet att börja dagen på.
 
Men jag ska äta snart. Det ska bli gröt och en en naturell yoghurt med frukt och nötter som jag fick av Pret a manger. Och kaffe, tror jag. Jag ska nog faktiskt ut och köpa mig en rejäl kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback