Körsång, sing-song och nörderi.

Kreativitetsbejakande miljöer i all ära, men när femton akter från Singer Songwriter programmet på raken framförde egenskrivna låtar blev det en himla massa bejakande i min hjärna och väldigt lite slutprodukt.
 
En halvdann vers med knackig melodi, för att vara exakt. Och fyra gånger fick jag be random personer att sjunga en ton som jag kunde skriva utifrån då jag insåg att jag höll på att plagiera mig själv. Consistency i låtskrivande är himla najs, men tjugo låtar med samma melodi känns kanske inte helt hundra. Jag jobbade flitigt vidare i duschen för en timma sedan men det blev nog inge vidare med det. Har åtminstone fem främmande refränger på repeat i hjärnan och då blir det liksom ingen ro. 
 
Oh well, risken finns att jag abrupt överger mina vänner för musikaliska lightbulbs i morgon men då får det vara så. De borde ha vant sig vid det här laget.
 
Men ja, dagen. Dagen spenderades med att sova alldeles, alldeles, alldeles för länge, vakna med ett huvud som kändes som ett moln och koffeinfritt kaffe till frukost för jag ska kunna somna ikväll (hint: I caved in. Drack en pepparkakslatte från Waynes), och sedan sprang jag runt som en galen höna för att fixa allt som skulle fixas och ändra lite i köraffischen och när en iskall PT (till nya: ej personlig tränare, jag tränar aldrig, detta är en himla fin väns smeknamn) knackade på dörren för catch up var jag typ klar.
 
Efter PT blev det kör med rep inför Lucia för att vi - håll i er nu - ska upp med tuppen för att lussa på Äntligen Morgon i Mix Megapol [pause for shocked silence]. Sedan blev det häng med folk från skolan - en himla hettad konversation om huruvida Ravenclaw är bättre än Gryffindor, spontan livesång (rapp?) av Timbuktus Alla Vill Till Himmelen och slutligen de sjukt duktiga Sing-Songarnas uppspel på det. 
 
Nu är det nog dags att åtminstone stänga av datorn och försöka sova.
 
//1. Med folket på McDonald's feat. ett himla osmikrande face på yours truly. // 2. Charlie kände sig himla generös så jag fick låna hans mössa. // 3. Affischen som nu sitter - slightly lopsided, runtom i skolan. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fin affisch gjord av ett riktigt jewshuvud:-D. Puss Mims

2013-11-26 @ 12:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback