Lefkas 2014, dag 2.

Jag genomlider världens hemskaste paltkoma i skrivande stund. Det har typ blivit bättre. Typ. Fast alltså. Inte så jättemycket. Vi åt en fantastisk middag som toppen på en fin dag vid både hav och hotellpoolen. Jag fick ned en gigantisk tallrik Gyros med pommes, tzatziki, sallad och superfint Pitabröd och en flaska Mythos och sedan var det kört. Jag fick inte ned en bit till. Självklart kom kyparen med gratis desserter till oss och jag fick i mig en halv pannacotta med söt-syrligt täcke (bärsylt??? Kanske??? Probably???) och alltså klockan är ett på natten och jag har fortfarande ont i min arma, stackars, uppblåsta och laktosmisshandlade mage.
 

Jag borde verkligen ta ett par dagar där jag äter helt laktosfritt. Den här ballongen som har placerat sig mellan ben och bröst är inte supernajs alla gånger om jag ska vara ärlig.
 

I morgon bär det av med bil mot en av de finare stränderna här på Lefkas, och jag längtar verkligen. Ska faktiskt ta tummen ur och fota under bilfärden (eftersom jag suger och knappt har fotat alls av någon anledning??) för det är så fruktansvärt vackert dit vi ska och jag har tänkt på det ganska många gånger sen vi var här sist under 2008. Men ja. Sova. Det är ett under att sömnen inte störs av sveda och klåda från brända delar av kroppen men jag har än så länge bara lyckats bränna mina öron. Jag känner mig för övrigt väldigt brun när jag står själv, framför spegeln. Men jag är så jävla blek att börja med att det inte är konstigt att folk har bättre brännor än jag för säga vad man vill om min bränna, men jag har fantastiska tanlines bara från en dag.
 
Mantra: Jag ska bli brunbrunbrunbrunbrunbrunbruuuuun
 
// 1. Den här strandpromenaden är himla vacker, alltså. // 2. Laxsallad till lunch aw yeah. // 3. Årets projekt: Sträckläsning av Sagan om Ringen. //

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback