En kamp mellan bulldog och älg.

Det är molnigt och blåsigt och känns mer som svensk midsommar än svensk nationaldag. Känner nada partriotism och är alldeles för hes för att ens skämtsamt skrika ut Du Gamla, Du Fria (till nya: Ja. Detta händer. Alltså varje år. Jag blir Eurovision-level-partriotisk och inbillar mig att jag tycker om Kalles Kaviar men äter det inte för säkerhets skull) och jag började dagen med en Full English.
 
Jag vill bara leva och dö i norden under varm, svensk sommar, när jag åker till Gotland, åker skidor i Härjedalen eller firar vit jul hemma hos pappa med öppen brasa och kakfrukost. Jag får spänningshuvudvärk av att ens tänka på Storbritannien och byrokrati men om jag hittade en adekvat säck pengar skulle jag flytta till Bayswater vid första bästa tillfälle. Det skar lite halvt i bröstet när jag gick in i mitt Sainsbury's för att handla i höstas och till min förfäran insåg att de hade möblerat om. I should've been there.
 
Öh. Din sol, din himmel, dina änger grööööööönaaaaa. (Negativt med London: Sol en gång var tredje månad. Kronisk molnighet. Ingen sol att sjunga om. Jättedåligt bröd, seriously. Oxford Street. Om du står i bussen får du hjärnskakning. Jag har sämst bank, osv, osv)
 
Min dator fungerar i alla fall. (positivt med London: Typ två Apple Store i centrala stan. Sjung hallelujah). Jag kommer visserligen inte åt mina bilder på iPhoto men jag tänker inte få panik riktigt än. Jag har mitt iPhotobibliotek sparat på min hårddisk. Ska försöka lura ut bilderna med Adobe Bridge. Om det inte funkar ska jag prata med skolans IT-tekniker. Sedan kan jag få panik. Compartmentalisation is key. Och jag har typ sommarlov nu. Det ser inte ut som det på vädret eller så, men vad jag vet har jag inte en enda lektion att gå på nästa vecka så det är typ definitivt sommarlov. Jag sov i nästan åtta timmar helt oavbrutet och avslutade kvällen med att spela The Sims 3 (Alltså. Det är stört mycket sommarlov, you wouldn't believe) och jag sitter och bloggar om fuck all eftersom att jag inte har någonting att göra så ja. Det är sommarlov. 
 
Jag jobbar hela helgen så om någon hoppades på ökad mängd inlägg är det bäst att döda den drömmen fram tills nästa vecka. Jag jobbar nämigen två pass på nio timmar och tänkte dödsförklara mig själv på söndagkväll. I tio timmar. 
 
Förhoppningsvis lär det dyka upp lite mer inlägg för jag har verkligen lovat mig själv att fota lite nu när vädret ska bli fint och betyge inte blockerar min kreativitet. Glad, medioker sommar på er då!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback