Overnight Oats

Det blev ingen frukost i soljus med fågelsång. Det blev frukost vid vitt köksbord och grå himmel utanför. Äsch då. Jag, evigt kär i the act of frukost sedan circa 2012, tog tummen ur och tänkte prova Overnight Oats.
 
Lite såhär; klockan är två, jag borde sova, jag är lite halvhungrig och har typ precis gått ur Zombiestadiet sedan kvällspasset. Varför jag inte redan sov har jag inte riktigt fått klart för mig för det hade nog inte varit några problem alls. Men klockan är mycket, jag borde sova och jag är astaggad på frukost. Det är det sista som går genom huvudet innan jag somnar; vad ska jag äta till frukost? Det är svinbra; man är liksom alltid taggad på att gå upp om man suttit och hypat frukost innan läggdags. Så jag läste lite bloggar, pinnade dagens drömliv på Pinterest (se: Jag skrev just Pinstagram. Har antingen blivit Harry Styles eller så har jag helt tappat fattningen) och kom på att jag skulle prova Overnight Oats.
 
Mitt i natten. Sssccchhheniaaaalt.

Hur som haver gick jag efter det här grundreceptet men jag hade inga chiafrön hemma, så det fick bli lite linfrön istället. Tanken var att gå upp, typ, klockan 9 och springa till Ica för att köpa Granola. Det gick nästan. Jag gick upp tio, men jag fick i alla fall med mig granola hem. Jag och Paulúns frukostprodukter are going steady. Ett mycket vackert förhållande.
 
Resultatet blev en skål med stört goda Overnight Oats toppad med Paulúns Kakao och Hallon Granola och en sked Green Choice Creamy Peanutbutter. Jag är så jävla såld. Det är havregrynsgröt, banan och yoghurt i ett. Allt jag älskar med frukost i en enda skål. Jag dööööööör. Jag måste dock skära ned på måtten lite eftersom hon som skrivit receptet jag gick efter verkar börja dagen med att springa så hennes matintag bör vara lite större än mitt. Vilket förklarar varför jag i skrivande stund lider av extremt matkoma.
 
Men, till min version då. Eftersom jag inte använder mig av vanliga mejeriprodukter;

Overnight Oats till En Hungrig Jävel
 
1/3 cup* Havregryn (ish??? klockan var mycket, jag ska omvandla det till deciliter ikväll)
1/3 cup Alpro Soyamjölk
1/3 cup Alpro Mild and Creamy* (Naturell soya-version-av-yoghurt)
En halv, skivad banan
Ca två nypor linfrön
En nypa salt
Någonstans runt en halv matsked kanel
 
Blanda allt ordentligt i en skål, ställ in i kylen över natten. Toppa med vad ni vill, men jag använde som sagt jordnötssmör och Granola. Hon jag hittade receptet hos har jättemycket inspiration, det är bara att gå in och kolla.

~*~


* Mått för cups har jag märkt finns på typ alla rostfria liter och halvlitermått.
* Ni som älskar yoghurt: köp hem detta. Det är typ det godaste jag någonsin stoppat i mig yoghurtväg.
 

Kommentarer
Postat av: Mims

Yummie, tack😘

2014-06-28 @ 08:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback