HOLY SHIT {Alternativt: Ett nytt recept på bananpannkakor}

Alltså. Jag har gjort bananpannkakor i typ över ett år, börjat med stora bananbitar och ett ägg - klart. Hittat stavmixern och erkänt att man kan väl ha i lite mjöl då, blandat i kvarg och kanel och alltså, jag är i regel ganska nöjd med mina bananpannkakor.
 
Men trots min oändliga kärlek till jordnötssmör, min fascination över hur mycket det mättar, lyckan över att det naturliga, sockerfria är nyttigt, samt den religiösa upplevelse jag går igenom vid förtäring slog det mig liksom aldrig att jag kunde använda det i bananpannkakor. 
 
Jag hittade ett recept på Tumblr som egentligen gällde något helt annat, kom till Top With Cinnamon (HON HAR EN SVINLÅNG FRUKOSTBAKVERKSLISTA JAG HAR HITTAT MIN NYA KÄRLEK) och hittade det här receptet.
 
Som tidigare nämnt - holy shit
 
Jag använder brunchägg, dvs XL ägg, så jag provade med en mosad ekologisk banan (Det kan alltså gå två ekologiska på varje icke ekologisk banan, genmanupilation är himla skevt), ett brunchägg och blandade ihop med en gaffel. Jag säger en rågad matsked jordnötssmör men det var säkert en och en halv. Det jordnötsmöret jag använder är väldigt kletigt. Sedan hade jag i typ en tesked bakpulver. Rörde om. Mixade ihop allt till en slätsmet med the love of my life; stavmixern. Stekte i smör på sexan i början, sänkte sedan till femman. Det är som att steka amerikanska pannkakor; när pannkakorna rest på sig och börjat bubbla lite är det dags att vända. 
 
Vi hade kvar en massa bär från igår så jag hällde över hela skålen - okej, nej det gjorde jag inte. Jag lade upp vackert och fotovänligt, tog typ 1 GB bilder och tömde sedan skålen upp och ned för att jag är bevågad i området "att vara estet" - och käkade så. Jag blev... typ mätt.
 
Nästa gång ska jag nog pröva med ett ägg till, samt med kvarg. Eller köra i en halv banan till och skiva över restrerande banan tillsammans med extra kvarg. Det finns absolut ingenting som säger att jag inte kan blanda i jordnötsmör i förutmämnda kvarg (förutom folk som ska berätta för mig att jag ska räkna kalorier, men been there done that got the t-shirt to prove it och det var typ som att turista i Stockholm under dåligt väder). Jag ser en fantastisk framtid för mig och det här receptet. 
 
// Det syns väl inte sådär fantastiskt i ljuset, men det är alltså en massa sås från att bären smält i kylen mAN BA DÖÖÖÖÖÖÖÖR //

Kommentarer
Postat av: Annika

ALLT blir bättre med jordnötssmör. Eller ja, kanske inte allt, men VÄLDIGT MYCKET! Måste testa jordnötssmör i mina vanliga pankisar, jag som inte äter bananvarianten.

Och du ska inte räkna kalorier. Varför skulle du göra det? Du är normalviktig, du rör på dig. Du ska äta dig mätt på riktig mat med få snabba kolhydrater, och unna dig onyttigheter ibland bara. Det räcker långt.

Svar: 1) chips. Chips är inge vidare med jordnötssmör. Alls.
2) jag vet det. Jag gjorde det under en kort period i mitt liv och det fick en sådan negativ effekt att det liksom inte kommer hända igen.
Jojo

2014-03-24 @ 14:35:24
Postat av: Nora

Åh, det där måste testas!! Hurra för jordnötssmör alltså!

Ja, visst är det! Att hitta de där formuleringarna som sätter ord på ens känslor är verkligen ren terapi (och så tar det den tid som behövs). Är så stolt över dig också!! Helt superlycklig över att ha en sådan fin och inspirerande vän som dig! Kram <3

2014-03-24 @ 20:48:24
URL: http://noracederins.blogg.se
Postat av: Mims

När får jag såna?;) ser urmumsiga ut.

2014-03-25 @ 09:04:38
Postat av: Annika

Eww, chips med jordnötssmör? Däremot popcorn... :D

2014-03-25 @ 17:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback