Mitt huvud just nu;

Vokabulär - Majoriteten engelska ord.
Meningsbyggnad - Någonstans mellan engelsk och spansk. 
Generell grammatik - En salig blandning av engelsk, svensk och spansk grammatik.
 
Det vore super trevligt att kunna säga att jag kan prata spanska nu när jag jobbar med spanjorer hela tiden men nej - sådan tur har vi inte här. Istället går jag runt och tänker och pratar med mig själv på precis samma sätt som mina spanska kollegor pratar.
 
Exempel 1: This train is a shit
Exempel 2: Where is the bag of Mila?
 

Et cetera, et cetera.
 

När jag blir trött - som inatt när jag och Geri satt uppe till halv tre och skrattade - kan jag få ur mig meningar som varken är grammatiskt korrekta på svenska eller engelska (hälften av tiden har jag ingen aning om vad som är rätt och fel för jag är så fruktansvärt förvirrad språkmässigt just nu). Det är ungefär det sämsta resultatet jag kunde ha hoppats på men det är vad det är.
 
Men som sagt, flytande i Spanska vore ju najs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback