NU JÄVLAR ÄR DET JUL, ALLTSÅ.

Jag tänkte att bara för att SVT (okej, Disney) har fixat punka på julstämningen betyder det inte att jag inte får julpynta min blogg -  så nu är det jul på Joboblogg, vill jag lova. 
 
Jag tänkte eventuellt fixa lite mer julstämining men jag måste till jobbet om en kvart. Jag tar det i morgon. Eller på tisdag, då jag är ledig.
 
Och apropå julstämning är London just nu världens största skämt. Det är nämligen tolv grader och sol här, vilket gör att den extrema julpyntiningen ser rätt malplacerad ut. Jag är dessutom helt säker på att det var kallare när de började sätta upp dekorationerna i oktober. 
 
Jag hade tänkt ge ett lite mer strukturerat och långt inlägg om Disneys beslut att ta bort docksekvensen från Kalle Anka (jag är alltså inte alls så upprörd, egentligen), men sen hände Newtown och - jag tappade lusten. Speciellt eftersom min vän Vicky bor i Connecticut och har vänner som bor i Newtown. Det kanske kommer någon dag när jag har slutat svära åt den sjuka människan som sköt, men just nu tänker jag varken blogga ordentligt om Kalle eller Newtown. Mest för att det senare ämnet gör mig så förbannad och trött på människor att jag inte kommer kunna få ur mig något vettigt.
 
Idag då?
 
Jo, jag hade tydligen en hel unresolved business innan jag gick och lade mig igår, för jag låg i sängen i timmar och tänkte, tänkte, tänkte utan att kunna sova. Jag somnade till slut vid fem, så jag var mindre glad när klockan ringde vid tolv. Men jag fick i mig en Wrap från Subway och lite Frozen Yoghurt och satt och kollade på Millenium ett tag.
 
Det känns faktiskt helt sjukt att jag ska tillbaka till Sverige om bara fyra dagar. Ni förstår inte hur mycket jag längtar efter snö, Stockholm och att laga mat. Det ska bli så himla mysigt att gå runt hemma och bara umgås och äta. 
 
Och angående mitt problem med boendet - någon avbokade över nyår - i mitt rum dessutom, så jag stannar kvar här på vandrarhemmet i ett tag till. Så fårt jag har mitt National Insurance number tänker jag sticka här ifrån, men det är extremt komplicerat (på gränsen till onödigt) att byta adress innan de har skickat det så jag stannar kvar tills det är klart. 
 
Men fyra dagar hörrni. Fyra korta dagar kvar.
 
Vi ses snart!

Kommentarer
Postat av: PT

SES SNART!!!<3

Svar: JAAAA! :D
Jojo

2012-12-16 @ 22:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback