"Om man äter för mycket lussebullar luktar det saffran om kisset".

Haha. Ha. Ha.
 
Typ så tänkte jag när jag läste igenom Lady Dahmers blogg och hittade ett inlägg som sade just precis det - hon hade tydligen varit och kissat efter en lussebulle för mycket och det hade luktat saffran. 
 
Igen  - Haha. Ha. Ha.
 
Cirka fem minuter senare hade jag klämt i mig sju or so små (eventuellt normal sizade, har inget perspektiv) lussebullar och behövde gå på toa. Och när jag gick därifrån doftade det fanimej saffran om hela toan.
 
Det här är kanske inte precis önskvärd läsning, men jag är så fascinerad av det här att jag inte har kunnat släppa det - så jag tänkte att jag skriver om det. 
 
Aaaaaanyway, 
 
Jag letar lägenhet på heltid här borta. Mest för att jag inte har någon lust att inte ha någonstans och bo under tiden jag är i Sverige (Å andra sidan skulle det innebära nästan 2000 svenska kronor att röra mig med eftersom jag i så fall inte betalar hyra och det är ju inte helt fel) men mest för att det är fullbokat på vandrarhemmet över nyår och - ja det vore najs att ha någonstans att sova då.
 
Jag är inte särskillt orolig. Om jag inte hittar en lägenhet får jag ställa den stora väskan i dormen jag bor i nu och kan flytta tillbaka till rummet så fort det blir ledigt. Och så tar jag in på ett annat vandrarhem i en dag. Som sagt - jag är inte särskillt orolig. Men det vore ju trevligt att slippa leva ur en resveska under de dagarna så jag letar lägenhet för fulla muggar.
 
Skälet till att jag fortfarande bor kvar på det här lilla vandrarhemmet är att jag har trettio punds rabatt per vecka nu och det är rätt skönt att bo där jag bor. Jag kan gå till jobbet och därmed få rejäl motion och jag har inga kostnader för mitt Oyster card. Det enda tråkiga är att jag inte kan laga mat, men jag har jobbat så mycket på sistone att jag har fått nästan all min mat från Nando's. Så det enda som egentligen har blivit kvar att äta är frukost och jag äter gratis frukost här. Så på sistone har livet varit ganska prima här borta, och jag kände att jag kan vänta på en lägenhet tills jag hittar en som är riktigt, jävla bra.
 
Det sket sig onekligen men shit happens, liksom. Livet skulle kunna vara väldigt mycket värre än så. Men jag försöker hitta mig ett fint rum i något hus som jag kan ställa min skit i och spendera dagarna i när jag är ledig. Jag slår vad om att det kommer sluta med att jag varje ledig dag tar tåget in till stan och går runt överallt bara för att jag saknar det men hey.
 
Och så måste jag hitta på någon form av träning när jag slutar gå till jobbet. Gnäll, gnäll. 
 
Men ja, så är livet just nu. Kattis gav mig ett pepparkakshus att sätta ihop när hon kom hit, men en annan tjejs väska trillade tyvärr ned på den. Det är nu ett pepparkakspussel men jag tröstar mig med att det är väldigt gott.
 
Oops.
 
MEN JAG HAR SPARAT KRISTYREN OCH NON STOPEN, I ALLA FALL.
 
Nej, nu sticker jag. Jag ska upp tidigt i morgon och ha intervjun för mitt engelska personnumet så det är nog dags för en sen dusch nu (fy fan, vad jag kommer sakna den här duschen när jag flyttar, alltså).
 
Puss på er.
 
Jag skulle ta "en bild på mig själv på photobooth". Det gick utför.
 

Kommentarer
Postat av: Kattis

Så fort du hittar en lägenhet kan du ju baka ett nytt! :) <3

2012-12-14 @ 11:53:11
Postat av: PT

om du bor så att du inte kan gå till jobbet kan du ju alltid hoppa av bussen/tunnelbanan nån station innan och gå därifrån:) hoppas du har det awesome! kram!!

2012-12-15 @ 20:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback