Camden Town.

Och så var PT och Linda här. Känslan när de dök upp utanför jobbet igår var verkligen total lycka. Jag trodde jag skulle börja gråta där i Lindas armar. Jag har inte riktigt insett hur mycket jag saknar alla egentligen, men det är bevisligen ganska så mycket. Men oj, vad glad jag blev.

 

Så idag hade vi frukostdejt innan vi stack iväg till Camden Town. Jag har hört himla mycket om Camden Town. Så himla mycket om alla stora turistställen om jag ska vara ärlig, så mina förväntningar var superlåga. Men fan, vad jag älskade Camden Town. Hur mysigt som helst att gå runt och hur mycket billigt och fint som helst. Jag är helt säker på att min garderob kommer bestå av en massa kläder från Camden när jag kommer hem. När dagen var slut hade jag med mig ett jätteroligt Beatles linne och en chockrosa Obey Snapback hem. Hittade självklart en miljard andra roliga grejer inklusive ett supercoolt iPhone skal som jag ska försöka köpa för nästa lön.

 

Och apropå iPhone, så får jag en ny. Det verkar som att Sverige (eller telenor) verkligen är skitställen när det gäller iPhones. När jag tappade min fyra blev den som sagt utbytt mot den ny mobil, och i vilket annat land som helst innebär det ett års garanti för den nya telefonen. Men hos telenor gäller min garanti från den första telefonen jag köpte. Jag åkte alltså på att betala självrisk för ett mjukvarufel i den nya telefonen Telenor gav mig. Och det hade inte hänt här. Så när jag förklarade för försäljaren att den här telefonen är en utbytt telefon svarade hon bara att en iPhone är en iPhone och för en iPhone gäller ett års garanti. Eftersom jag inte har tappat eller på något sett skadat telefonen kommer jag få en ny helt gratis.

 

Det var de goda nyheterna. De dåliga är att jag inte kan få en ny förrns på fredag. Jag måste leva utan mottagning tills på fredag. Min chef är mindre glad.

 

Och när vi ändå är på ämnet dåliga nyheter, kan jag berätta att min Kenza jacka har blivit stulen. Jag vet inte om jag kan få tillbaka den än, receptionen ska hjälpa mig i morgon, men ja. Jackan är stulen. Och jag är så himla ledsen.

 

Visserligen innebär detta att jag kan få köpa en ny jacka, men jag vill ha en ny Kenza jacka isåfall och jag har inte de pengarna. Men de håller så himla länge. Min var över tre år gammal och jag har inte haft några problem med den alls. Den såg helt ny ut. Och jag använde den så himla mycket. Den är värd tvåtusen spänn. Bara det att jag inte har tvåtusen spänn.

 

Men ja. Vi får se hur det går. I morgon blir det Oxford Street och Milkshake City. Och jobb så klart. Men det var bra mysigt att spendera min lediga dag med Linda och PT.

Fin utsikt vid lunchen.
 
Den gostade Souvlakin jag någonsin har ätit. 
Typ så god att jag skulle kunna sticka dit bara för den.
Jag, Linda och min rosa Obey keps.
:)

Kommentarer
Postat av: Mims

Kul att du fått besök och kan turista lite:-)Jobbigt att inte kunna prata med dig men jag undrar ju hur det går med boendefrågan. Har du varit på Svenska Kyrkan? Sköt om dig och ha det kul med Linda och PT. Pusssssar

2012-10-07 @ 23:29:12
Postat av: Pappa

Låter som ni hade en mysig helg. Och om några veckor kommer Annika och Beccy. Glöm inte att berätta för Annika om du kan få ledigt och gå med på teater.
Himla trist med jackan. Har du nåt att ha på dig?
Kram

2012-10-08 @ 13:25:12
Postat av: PT

Å det va supermysigt!! saknar dig redan!:(

2012-10-10 @ 21:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback