Jag hatar ungar.

Jag hatar, hatar, hatar ungar. Jag hatar oförskämda ungar och föräldrar som tror att solen skiner ur arslet på dessa oförskämda ungar. 
 
Ja, jag kom hem sent igår. På grund av ungar.
 
Oftast är det fantastiskt kul att jobba på mitt Nando's, och det har med att vi ligger mitt på en business gata, så vi har nästan bara stammisar. Dessa stammisar är folk som är tillräckligt gamla att äta utan att bygga rishögar och pommesmos på golvet, så jag är extremt tacksam för dem. Det gör också att det oftast är lugnt på helgerna, så helgerna består av en massa städning och väldigt värda pengar. 
 
Men igår hade vi två sällskap på tjugo pers och en av dem var en stor, spansk familj med barn som skitade ned överallt och föräldrar som sopade ned skiten på golvet. Sjukt bra idé, morsan. Verkligen. Snacka om att visa barnen hur man ska bete sig. Jag förväntar mig inte att en sex-åring ska kunna förstå hur mycket de skitar ned, men vad fan, mamman kan väl i alla fall fråga sig själv om hon skulle sopa ned kycklingben från bordet hemma? 
 
Jag har rätt att gnälla den här gången. Kanske inte i mitt inlägg om lattemammorna, men nu jävlar. För jag får inte betalt övertid för det här. Och det tog mig sammanlagt en och en halv timme att sopa och skura golven igår. En och en halv timme som jag inte fick betalt för. Så när jag kom hem kvart över två igår var jag inte på bra humör.
 
Och som sagt, jag hatar ungar, jag hatar ungar, jag hatar ungar.
 
Vi hade flera småbarn där igårkväll också, men de skitade inte ned värre än vanligt. Jag har lite svårt att bli sur på mammor som råkar tappa en servett eller en pommes på golvet när barnet gnäller och vrider sig i famnen på dem. Jag har liiiiiite mer medkänsla för dem än för mammor som ger upp allt vad barnuppforstran heter och låter någon annan sköta jobbet.
 
Jag förstår att hon är på restaurang och att hon är det för att hon vill slippa laga mat och göra en massa saker hemma, men jag kan verkligen inte förstå personer som sopar ned kycklingben, potatismos bitar och annan mat ned på golvet. Låt det bara ligga på bordet. Skjut det några centimeter ifrån dig. Men golvet, människa? GOLVET?!
 
Okej, vi släpper det nu. Och jag ber om ursäkt för överflödet av svordomar i det här inlägget men jag är arg.

Inget intressant hände egentligen igår heller. Jag träffade ett gäng norskar på restaurangen. Ungefär det.
 
Nej jag ska nog gå och fundera ut hur man tvättar på hostellet nu.

Kommentarer
Postat av: Mims

Oj, det osar ända hit:-)Det är bara att bita ihop, dessvärre! Puss Mims

2012-09-30 @ 18:37:21
Postat av: Pappa

Det här med att du hatar ungar känner jag inte direkt igen. Faktiskt inte alls. Du brukar se jättefånig ut när du ser en liten bebis :-) Fast mammor som inte har ordning på sina barn är ju ingen rolig historia..

Svar: Men det är ju småbarn. Småbarn får skita ned hur mycket som helst. :D:D:D
Jojo

2012-10-01 @ 17:57:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback