"She's just a baby"

Satt och kollade upp lite grejer inför i morgon och min 26-åriga roommate Claudia tittade på mig och sa "She's such a baby, she's only eighteen". Sant. Roomie nummer ett är 36, En annan är lätt över trettio och sen är det Claudia. Och sen jag förstås. The baby.
 
Jobet idag var helt okej. Första skiftet gick super, andra började med tre jobbiga kunder och en hel del missförstånd så mitt självförtroende låg på minus där ett tag. Men jag fick en kram och några uppmundtrande ord från Sami och Mila och så satte jag fart igen. Slutade med att vi tre skilldes åt i tunnelbanan nästan dubbelvikta av skratt. Sjukt rolig kväll, måste jag säga. Jag skrattade så att jag fick tårar i ögonen och folk vände sig efter oss längs gatan.
 
Och angående mina roomies så lämnar jag dem imorrn eftersom min bokning tydligen inte hade gått igenom systemet och rummet har blivit fullbokat. Jag måste alltså byta rum i några dagar. Men det är lugnt, jag lämnar väskorna här. Ingen behöver veta att de är mina, jag tar bara med mig det viktigaste ned. Jag har fantastiska roomies som hjälper mig.
 
Men jag tänker inte fokusera så mycket på det bakslaget för jag har en massa att göra i morgon. Vid halv nio ska jag möta upp med en av mina assistant managers för att promota lite Nando's. Kul skare bli. Men det blir en låååååång dag. Jobbar mellan halv nio och tre och sedan mellan sex och tio. Kommer nog bli skönt att sova imorgon kväll.
 
Men som sagt, kul ska det bli. Tales håller koll på mig och Tales är bäst så det blir skitkul och jag tänkte hälsa på Claudia på jobbet under min rast. Hon jobbar vid Bond Street så jag tänkte hälsa på henne och hennes våfflor. Usch, vad jag ogillar att stapla info på info om min dag i mina inlägg. Men det finns inte så mycket att diskutera egentligen och nu finns det ju ett visst intresse för vad jag gör om dagarna. Jag gillar diskussioner mer. Det mesta som kan diskuteras nu är typ hur ont man faktiskt kan få i rumpan av att spendera en timme på ett golv med en dator i handen (känslan av att ha en platt rumpa infinner sig efter cirka en kvart självklart beroende på hur mycket fett som skiljer mellan golvet och skelettet) och hur mycket kyckling med samma gamla krydda man får äta innan man totaltröttnar. Och om man kan vänja sig vid stark mat och börja tycka om det. Detta eftersom Tales blev fantastiskt besviken på mig när jag bad om att få en Plain 1/4 Chicken ("When you're done with your probation, you're gonna be at least medium, yeah?").
 
Men vi kan diskutera det i morgon när jag inte behöver gå upp sju. Jag förlorar sömntimmar här. 
Himla tur att jag fick dricks så jag har pengar till kaffe i morgon; I'm gonna need it.
 
Godnatt :) xx
 
Jag och Mila efter jobbet. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback