Första Advent

Idag var det första advent, första december och jag är bara så himla glad över detta. Det är få saker jag älskar mer än julen, minus fyra grader, snöflingor och snödrivor. Att bo i raggsockor och mysiga kläder, gosa in sig och shamelessly se ut som en marshmallow i dunjackan, och sedan äta så mycket julgodis att man spricker. Se: Idag föreslog jag att lägga till extra mat på julbordet men blev nekad - tydligen ska man inte ha matkoma på julafton. De firar jul fel.
 

Så jag väcktes av pappa vid halv elva i morse, och så åt vi god frukost med första ljuset tänt och det enda som kunde gjort den här dagen bättre är snö. (Min kärlek till snö lär bli ett återkommande tema, just you wait). Och jag har skrivit en önskelista, fotat, konstaterat att jag har ett stort sår i hårbotten från när jag slog huvudet i trappan igår och sedan lidit mig igenom en dusch där alla hårda strålar träffade såret just där det gör som ondast.
 
Men det är okej, för det är första advent. tjugotre dagar kvar till jul och konsert om fyra dagar.
 
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Vi KUNDE ju städat bort hushållspappersrulle och gamla äggskal innan du plåtade till bloggen... ;)

PS. Om du vill ha ny mat på julbordet så laga den själv och ta med.

2013-12-02 @ 15:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback