Wedd-ness-dej.

Någon (något, min säng, jag?) har gjort sönder min axel. Jag vaknade i morse och kunde bara inte röra vänster axel utan smärre smärta. Note to self: spendera nästa lön på massage. 
 
Trots denna tragiska vändning (mest onödiga, kanske?), fortsatte dagen utan mig så vid ett insåg jag faktum och gick upp i alla fall. Inte för att jag kom särskillt långt eller så - tog en kall (självklart, enda gången jag absolut inte borde ta en kall dusch finns det inget varmvatten), välbehövd dusch och hamnade på golvet bredvid Geri med Burger King i handen (någonstans mellan sängen och duschen bestämde jag att Burger King var en bättre frukost än flingor och macka), och Lord of the Rings framför mig. Både bok och film, här gör vi inget halvdant. Faktumet att jag förälskat mig i Burger Kings Extra Long Chili Cheese är en sorglig historia, men jag är som bekant fattig och kan inte betala 6 pund för mat varje dag, så jag kommer nog undgå fetma, trots allt.
 
(Tur det, för den där skojar man inte bort).
 
Men det har varit en produktiv dag (se: mina senaste lediga dagar spenderades med att äta skitmat och sova till två). Jag stack till Notting Hill fixa med polisrapporten angående min stulna jacka, köpte en bra mapp att samla mina viktiga papper i och sorterade alla mina viktiga papper. Jag måste ha slängt trettio A4 papper från min bank. Om det blir pappersbrist i världen kommer min bank gå i tu (...sen bitar) för de tror inte på teknologi. Alls (Nej, vi använder oss inte av email till skillnad från andra brittiska banker, vi vill inte skicka info om ditt kontokort per email, trots att infon inte har någon knytning till ditt specifika kontokort, nej det här känns säkrast, etc etc). Om ni flyttar till England kan jag berätta allt om vilka banker ni bör och inte bör ta, jag har tillräckligt med argument att fylla en bok nu. Och om deras skattesystem. Hela Storbrittanien är en enda alldeles för välorganiserad låda - för många små enskilda mappar för att det ska underlätta.
 
Men nog om det, jag måste äta snart. (Note to self #2: Du har kyckling i kylen, köp en sallad, du har kyckling i kylen, köp inte Subway osv, osv.) Hoppas ni inte blir allt för insnöade där borta i norden.
 
Bild från Beccys Facebook - en busshållplats längs Bayswater road när luggen var klippt
och dagarna varmare. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Susanna

Hej Jojo!!! Jag vill hemskt gärna ha tips om banker och alla såna tråkiga (sen gärna roliga också) grejer som har med london att göra. Flyttar troligtvis dit i september så vill veta allt du har att dela :D kommer fortsätta följa här annars kan du ju alltid maila om du får lust! Puss och kram!

2013-02-06 @ 22:04:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback