En produktiv dag, en svensk dag, en ledig dag.

Jag har ett speciellt sorts hat reserverat för när min lediga dag infaller på en torsdag - då måste jag nämligen upp tio för att checka in och ut. Detta innebär - God forbid!  - att jag inte kan gå och lägga mig tre på natten och vakna vid ett. Det är en ond värld jag lever i.

I alla fall, så var jag alltså uppe innan jag egentligen borde ha varit med tanke på att jag låg och läste Sagan Om Ringen till klockan sent igår, men uppe var jag och incheckad blev jag. Så jag och en svensk tjej bestämde oss för att gå på semlejakt.

 

Vi stack till Paddington och registrerade oss hos en doktor (tack gode gud för mitt just nu starka immunförsvar, för utan doktor får man i princip ingen hjälp från sjukhus) och sedan in till Oxford Street för att leta efter "Scandikitchen". 

Och det är ett svenskt fik. Ett proper svenskt fik med svenska bakverk och husmanskost och PUCKO och semlor och Gyllene Tider i bakgrunden jag blev så glad. Och det är nära jobbet också - jag kan gå dit varje dag om jag så vill. LYCKAN, just nu. Den är total. 

Efter den semlan ('and what a fucking great Semla it was') bar det av mot min bank och sedan mot Primark. Jag kom ut tjugoen pund fattigare, och sju par strumpor, ett skärp och en jeansjacka rikare.

Så en produktiv dag, med ordentliga bilder och så mycket svenskt. Och om tio dagar är jag i Sverige igen.

Ett stycke jeansjacka.
 
Ett stycke semla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback