En uppdatering.

Samhällskunskap är en sådan kurs som är fantastisk i klassrummet och så jobbig att arbeta med hemma. Jag är ganska missnöjd med att jag har så pass lite kurser i mitt schema men just när det kommer till att plugga samhällskunskap känns det helt plötsligt så mycket bättre att jag har en massa extra tid för den här samhällsuppgiften vi har tar en himla massa tid och energi. 
 
(Energitjuven i detta sammanhang består till stor del bara av att ladda om när min ångestgärna säger åt mig att ge upp, men jag är tacksam för den extratid jag får i alla fall).
 
Men helgen då? Jo, vi var på IKEA. (Aldrig, aldrig, aldrig mer IKEA på en söndag). Efter cirka två timmars stress hittade vi en dekorariv kudde, en spegel, lite annat krimskrams som ska upp när rummet äntligen är helt klart, ett nattduksbord och två hyllor. I går kom pappa över och borrade tills det blödde ur öronen på mig och jag ville springa och köpa aladinaskar till samtliga i vår port som plåster på såren för oljudet. 
 
Och nu är rummet typ klart. 
 
Alla lådor är uppackade. Jag ska ta mig till Granit och köpa ny förvaring. Det som kvarstår är en ny, bredare säng, en sminkspegel, en lösning till alla mina synliga sladdar, en till hylla och att hänga upp spegeln på väggen. Sedan är det klart.
 
Until then tänker jag fortsätta svära över den här Samhällsuppgiften och hålla käften för att jag har, kamrater, i vanlig ordning gått och blivit sjuk.
 
Det visade sig vara svårt att få till något vidare sammarbete mellan ljus och kamerainställningar så ni får helt 
enkelt vänta på ordentliga fotografier ett tag till. 
 

Kommentarer
Postat av: Anette Bouvin

Fint! Du glömde gardiner och dina ärenden ner till källaren med resten :-)
Puss & Kram

2013-09-19 @ 00:00:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback