Om livet just nu.

Nu är det en sån där period igen. Innan lovet, med mycket att göra och för lite tid att disponera ut det på. Och det där med att faktiskt ta tag i saker och ting. Det går lite sådär, men det. Det går. Jag hade tre timmars tentamen i Engelska 6 igår, och alltså. Jag jagar upp mig som satan inför dessa tentor. Min lärare poängterade det när jag blev lättad över mitt A för andra gången. "Alltså, Engelska 6 är ju ingen match för dig", sade hon "Gör inte kursen större än den är. Det är onödigt". Självklart. Okej. Inte IB engleska. Inte IB engelska, inte IB engelska. Engelska 6, svenska skolsystemet. I can do it.
 
Så nästa tenta är uppsats med sista utkast på fredag, jag har en fotouppgift att både genomföra och efterbehandla, gemuprov (dock mest repetition, jag har aldrig varit så tacksamt för någonting, någonsin känns det som), Clinics att fota, en mobil som behöver lämnas in, jobb att söka, sömnbrist att övervinna, och alltså lovet ska bli himla härligt.
 
I övrigt är livet dock väldigt gött. Jag umgås i så stor mån jag kan med vänner och oftast väldigt spontant. Den här kvällen spenderades med Kattis och Anna framför Melodifestivalen och Sherlock (Herrey's, jag dog för fan). Men I morgon måste jag absolut plugga. För min egen mentala hälsas skull. Så det blir Research inför uppsatsen som jag ska skriva i Engelskan. Kanske lite gemu om jag vill ta en paus. Men mest hade jag tänkt fokusera på att kurera mig då mina halsmandlar har svullnat upp och det hjälper inte att jag mördar dem varje gång jag nyser. 
 
Men basically; jag är högst levande, under en hel del press just nu och kan tänkas bortprioritera bloggen ganska kraftigt då det finns dagar - och kommer finnas dagar - där det känns lite jobbigt att redigera bilder och skriva om dagen när jag sitter och berättar för kudden hur extremt stressad jag är. Så det kan tänkas att det kan eka extremt tomt här på bloggen i två veckor framåt. Men fan, vem vet?
 
 
 
¨  
                                              
//1. Köpte bakgrunder till min redigeringsapp och hittade en rolig bild på tumblr att redigera i said app. // 2. Var hemma hos Kattis och hon hackade chili. // 3. Vann reflex på samhällskunskapen. // 4. Åt sinnesgod och enkelt frukost. // 5. Movits och Kling var himla gulliga innan öppen scen, osv. //

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback