Om hälsan.

Min sömnstörning jobbar för fullt numera, vilket inte är sådär svinbra när jag verkar helt oförmögen att somna före tre och ska upp halv åtta. Idag var en sådan där dag när jag vaknade med feber och störd huvudvärk så jag somnade om. Har jobbat lite hemifrån och det har väl typ gått okej. Allt går liksom i regel bättre när man har tillräckligt med sömn i bagaget.
 
Och sedan var jag hos doktorn. För att det kliar över hela mig och en vän har haft skabb så better safe than sorry, för att mina tarmar suger på att göra sitt jobb och för att jag har mystiska blåmärken på hela kroppen, in which case definitivt better safe than sorry.
 
Jag har inte skabb, så alla ni som den senaste minuten kliat er på diverse delar av kroppen kan slappna av nu. Jag fick bassning av min doktor för att jag fuskar med min känslighet av laktos. Det är fortfarande oklart vad det är; det verkar nämligen inte vara spjälkningen det är fel på eftersom Lactras inte fungerar, men det verkar inte som om det är mjölkprotein jag är allergisk mot heller. Hur det än ligger till har jag inhandlat nyttigt mjölkfritt bröd och gluten/mjölkfri leverpastej och nu har jag hamnat mitt i en sådan där "JAG ÄR SVINTAGGAD PÅ FRUKOST" - period igen. Men liksom. Den dåliga nyheten är att vi måste byta ut en massa produkter i kylskåpet men den goda är att hållbarheten kommer vara längre. 
 
Och så blåmärkena. Vi kollade mina provresultat från februari och de var superbra, så jag har ingenting att oroa mig för (jag kan ha googlat på mina symtom och läst "leukemi" och haft en livskris). Förutom att jag ser ut som en mänsklig dalmatin på benen men eh ja. Jag hoppas på att det hänger ihop med allt kliande som bör försvinna snart.
 
Det är typ helt fantastiskt att ett besök hos doktorn ba rättade till min vardag som helt hade halkat på sniskan. Yay för sjukvården, alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback