Cirkus.

Den där känslan när allt lättar. När klarheten ligger över en som en mysig vårdag och man känner sig säker; jag idag, när jag äntligen klarat upp det värsta med skolarbetet, när det är så nära till skolavslutning och jag känner att, fan, jag har nog koll på läget i alla fall.

Som idag. På Gemun. Okej. Jag behöver inte råplugga, inte den här gången heller. Jag måste bara hålla koll. Och hålla koll kan jag stå ut med; det känns överkomligt. Helt plötsligt blev tillvaron lite lättare och dagens dos av kaffenörderi blev oändligt mycket skojigare.

Jag sätter ju då, typ, extremt mycket värde vid kunskap. Det kan vara onödig kunskap men jag är typ råkåt på kunskap och det bakomliggande och detta fantastiska nörderi. Jag är en skamlös nörd och jag älskar andra nördar minst lika skamlöst. Det är SÅ FINT när kunskap får en annan människa att lysa upp. Det är fint att vara personen som lär ut. Kunskap och alltomkring det är fint.

Så detta att jag nu har genomgått en grundläggande baristautbildning är ju ba helt jävla brutalvackert. Att jag spann min mjölk rätt med minimal vägledning, att jag knappt behövde göra någonting för att min latte skulle få ett perfekt symmetriskt hjärta. Denna nördkunskap om kaffe som jag kan skita ur mig och få andra att sucka, fan vad värt det det var att äta middag klockan tio på kvällen!

Fan vad lycklig jag är att jag får nörda i mitt jobb; en helt okej väg att gå om musiken skiter sig fullständigt.

Livet alltså. Jag är stört nöjd med det livet jag lever just nu.


// Selfies är svinkul att ta när man borde städa köket, ska ni veta! //


Kommentarer
Postat av: Annika

:)

2014-05-09 @ 11:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback