Tillbaka

Detta konstanta problem att kontinuerligt få ned saker, förmedla grejer i skrift. Jag har lite mer att göra i skolan än vad jag själv liksom ens tänker på vilket gör att jag kanske inte riktigt tar tummen ur och gör dem.
 
Resultatet blir en lidande blogg tror jag. Det är säkert en undermedveten vilomekanism. I vilket fall som helst är det dags att skriva ut veckoplanering i morgon (haha) så jag får gjort det som göras bör och kanske får lite ro från det där undermedvetna som verkar ha lite bättre koll på läget än den del av hjärnan som har tagit sommarlov i förtid.
 
Men jag tar mig igenom den här svackan också. Tänker på mitt band och det faktum att det är mindre än tre veckor kvar tills det är dags för konserterna på Croke Park. Jag kan förresten räkna ihop  många par ögonbryn som lyfts när jag yttrat mig om antalet konserter jag ska gå på.
 
Men alltså. Nu, när det är dags att ligga i sista perioden, då är de där konserterna, förväntningarna och detta nästan konstanta tillstånd av nervöslyckligoövervinnerlig bränsle, gasmask och omfamning.
 
Det är endast tre veckor till ofantlig lycka det är helt jävla sjukt
 
Helt jävla sjukt är även att jag ba sådär fyller tjugo på fredag. What. Detta är något jag har koll på, liksom, men det känns någonstans så himla... avlägset? Jag vet inte om det är jag som utgår från en tio-årings perspektiv men det känns lite stort. Som att jag borde vara vuxen nu och bo i någon etta någonstans med hund och sambo och, typ, vara sådär som en vuxen människa är i ett barns ögon. Och alltså. Jag lagade mat till mig själv idag men det är ungefär så många poäng jag får. Jag vet inte hur många vuxenpoäng man samlar ihop genom att släppa alla måsten på listan i huvudet för att läsa en bok man läst sjutton gånger och spela så fingrarna värker på en gitarr.
 
(SOM MAN SOM AV EN HÄNDELSE FICK TIDIGARE DEN DAGEN HERREFUCKINGGUD JAG BEHÖVER INGEN SAMBO JAG HAR ETT INSTRUMENT SOM GÖR PRECIS SOM JAG VILL NÄR JAG SPELAR PÅ DET)
 
Jag vet inte. Det känns lite skevt. Men mitt rum bibehöll sitt städade utseende idag med så jag bestämmer att jag vinner.
 
Jag är myndig. Jag får göra sådant. Bestämma, alltså.
 
~Plock från Instagram~
 
 
// 1. En selfie från en morgonrush på jobbet. Eller nä. Från efter, någonstans långt ifrån slagfältet på en efterlängtad lunchrast. // 2. Benhinneinflammation är inte najs, men okej om man får sticka benen i varmt vatten. // 3. Myste med vänner för ett tag sedan. // 4. Stockholm, alltså. // 5. Blev typ anfallen av en geting. Twitter levererade. // 6. Min ceasarkonsumtion har gått upp sedan jag börjat jobba där man måste ta med sig lunchlåda. // 7. Sådana där står jag och ger ut varje dag på jobbet. Idag blev någon jätteglad för ett hjärta hon fick i koppen och det ska jag leva på hela veckan, tror jag. // 8. Jag och Kling försökte oss på Pedosmiles medan jag försökte mosa honom för att han tagit min plats i matsalen. //. 9. MIN JÄVLA GITARR VILKET PAR VI ÄR, ALLTSÅ. // 10. En förutnämnd middag.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

20 på fredag? Har du bytt födelsedag?

2014-05-06 @ 21:14:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback